[O2] Skąd olej na zaworze doprowadzania spalin w 1.9 TDI BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • obzor
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O2] Skąd olej na zaworze doprowadzania spalin w 1.9 TDI BXE

    Obudowa rozrządu, naklejka pod wykładziną w bagażniku oraz oczywiście w książce serwisowej.
  • Amalus
    Classic
    • 2009
    • 20

    #2
    [O2] Skąd olej na zaworze doprowadzania spalin w 1.9 TDI BXE

    Witam Kolegów!
    Mam pytanie. Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika, zauważyłem, że cały mechaniczny zawór doprowadzania spalin jest zaolejony. Jest tam też taka gąbka czy coś podobnego i ona też jest w oleju. Silnik pracuje normalnie i tylko przez ciekawość odkryłem ten feler, że wszystko jest w oleju. Olej sprawdziłem i jest ok. Silnik 1.9 TDI 105 KM BXE z 2006 roku z przebiegiem 100kkm. Może ktoś z Kolegów miał podobny przypadek.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Amalus, praktycznie wszyscy mieli/mają taki przypadek. Głównym "źródłem" oleju w tym miejscu jest wylot "odmy", który jest umiejscowiony jeszcze przed turbiną. Generalnie co jakiś czas przeczyścić i będzie OK. Jak silnik nie bierze za dużo oleju między przeglądami to nie masz się co tym martwić.

      TUTAJ masz fotki mojej klapki i EGR-a po przebiegu podobnym do twojego.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8044
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Amalus, a możesz wstawić zdjęcie tego co Ty masz.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • p690
          Ambiente
          • 2008
          • 216

          #5
          Zamieszczone przez kowal 2002
          Amalus, praktycznie wszyscy.. Jak silnik nie bierze za dużo oleju między przeglądami to nie masz się co tym martwić.

          TUTAJ masz fotki mojej klapki i EGR-a po przebiegu podobnym do twojego.

          No właśnie, jaką ilość dolanego oleju można uznać mieszczącą się w normie :?:

          Moja czarna ma 29kkm, w przyszłym tygodniu pierwszy przegląd. W trakcie tego przebiegu skonsumowała 1l oleju.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            p690, 1 litr oleju na 30 tyś km to bardzo w normie a nawet w jej niższych partiach :P
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8044
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez p690
              W trakcie tego przebiegu skonsumowała 1l oleju.
              Przy spokojnej jeździe norma. Też tyle musiałem dolać. Teraz zmieniam co 15kkm i muszę dolać około 0.2l na 15kkm.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • p690
                Ambiente
                • 2008
                • 216

                #8
                Zamieszczone przez AdamB
                Zamieszczone przez p690
                W trakcie tego przebiegu skonsumowała 1l oleju.
                Przy spokojnej jeździe norma. Też tyle musiałem dolać. Teraz zmieniam co 15kkm i muszę dolać około 0.2l na 15kkm.
                AdamB, przeszedłeś na QG2 ?

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8044
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez p690
                  AdamB, przeszedłeś na QG2 ?
                  Tak
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Amalus, zerknij jeszcze raz pod osłonę silnika i powiedz czy czasem nie cieknie Ci z takiej malej dziurki pod blaszanym kółkiem przypominającym kapelusz na zaworze EGR. jeśli tak to mozesz z tym jeździć nic się nie stanie.
                    Chyba że chcesz mieć czysty i niezafajdany olejem silnik to niestety czeka Cię wymiana. W zaworze EGR puściło Ci uszczelnienie grzybka zaworu w środku który steruje dopływem spalin do dolotu. Nie możesz zatkac tych dziurek ponieważ służa one do wyrównania ciśnienia membrany sterujacej grzybkiem.
                    Nowy EGR w ASO to koszt 700pln
                    Ja ostatnio wymieniałem ponieważ drobne wycieki potrafią nieźle zafajdać cały silnik.
                    Jesteś z W-wy to polecam Ci wycieczkę do pruszkowa do tego allegrowicza

                    Kupiłem zawór EGR oryginalny firmy Wahler numery z zaworu: 038 131 501AF, 038 129 637D, Wahler 7496D za 250 pln.
                    Po pierwsze dostawca na pierwszy montaż jest firma Wahler masz zresztą ją wybitą na swoim EGR'ze, po drugie ten kupiony EGR miał zeszlifowane logo VW tak więc schodzi z tej samej taśmy produkcyjnej co EGR'y do ASO. Po trzecie masz na rok gwarancję no i ta cena....
                    I teraz mój BXE na razie czyściutki.
                    Tomek

                    Komentarz

                    • Amalus
                      Classic
                      • 2009
                      • 20

                      #11
                      Tomek_dx, Ogromne dzięki za wyjaśnienie sprawy. Jak tylko czas pozwoli to zerknę pod osłonkę i sprawdzę to co napisałeś. Jakby co to do Pruszkowa mam "rzut beretem". :wink:

                      Komentarz

                      • ufo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1475
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez p690
                        jaką ilość dolanego oleju można uznać mieszczącą się w normie :?:
                        moim zdaniem dla każdego auta będzie inna norma. każdy jeździ inaczej, każdy silnik "spala" inną ilość oleju. jeden przez 20-30tyś. będzie jeździł tylko do kościoła i pracy a drugi będzie deptał po autostradach. różnica będzie znaczna. nawet w instrukcji obsługi napisane jest, że od sposobu jazdy warunków i eksploatacji zużycie oleju może wynieść nawet do 0.5L/1000km.
                        ja osobiście robię 80% kilosów na autostradzie i dolewam średnio 2-3L oleju miedzy przeglądami (QG1).

                        Komentarz

                        Pracuję...